شرایط استفاده از پیشخوان

تعاریف

  • شرکت: شرکت «تدبیر نظرآریا» با نام تجاری «نظربازار»، خدمات اپلیکیشن و وب‌سایت «نظربازار» را ارائه می‌دهد.
  • نظربازار: یک بستر ارائه‌دهندۀ خدمات تحقیقات بازار آنلاین است.
  • اپلیکیشن: نرم‌افزار متعلق به شرکت است که به‌منظور استفاده از خدمات «نظربازار»، دردسترس کاربران قرار گرفته است.
  • پروژه: مجموعه فرایندی است که سفارش‌دهنده برای انجام تحقیقات بازار خود درخواست می‌دهد.
  • سفارش‌دهنده: هر شخص حقیقی یا حقوقی است که درخواست انجام پروژۀ تحقیقات بازار را در پنل «نظربازار» ثبت می‌‎کند.
  • پاسخ‌گو/کاربر: شخص حقیقی است که به پرسش‌نامه‌های طراحی‌شده در «نظربازار» پاسخ می‌دهد و به عبارتی عضو جامعۀ آماری هدف تحقیقات بازار است.
  • اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران و سفارش‌دهندگان در اختیار «نظربازار» قرارداده می‌شود.
  • قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: شامل قانون اساسی، قوانین عادی، آیین‌نامه‌های اجرایی، بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و تمامی ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد می‌شود.

مقررات عمومی

  • «نظربازار» در داخل ایران تأسیس شده و فعالیت می‌کند؛ بنابراین خود را ملزم به پیروی از احکام مراجع حقوقی و قانونی جمهوری اسلامی ایران می‌داند.
  • بدیهی است هرگونه استفاده از سرویس‌های «نظربازار» به معنای پذیرفتن قوانین و مقررات مندرج در سایت «نظربازار» است.
  • این امکان وجود دارد که «نظربازار» برخی قوانین مندرج در سایت خود را برای ارتقاء درجۀ کیفی خدمات خود تغییر دهد. درصورت قطعیت در اجرای چنین اقدامی، از پیش اطلاع‌رسانی لازم انجام خواهد شد.
  • «نظربازار» تمام تلاش خود را با استفاده از استانداردها و تکنولوژی‌های رایج روز، به‌منظور حفاظت از اطلاعات و حریم ‌شخصی کاربران خواهد کرد؛ اما این شرکت مسئولیتی در قبال خسارات مستقیم، غیرمستقیم، اتفاقی و تبعی ناشی از دسترسی و استفادۀ کاربران از سرویس‌های مرتبط با «نظربازار» ندارد.
  • «نظربازار» در قبال اشکالات فنی و نرم‌افزاری که به آسیب‌رسانی به داده‌های کاربران منجر شود، مسئولیتی ندارد؛ مگر در‌صورتی‌که تخریب به‌سبب عدم رعایت استانداردها در سامانۀ «نظربازار» باشد.
  • هر نوع دسترسی غیرمجاز اعم از ورود به «نظربازار» با هویت جعلی یا به هر طریق دیگری غیر از ثبت‌‌‌نام واقعی، به مطالبی که فقط اعضای «نظربازار» حق دسترسی به آن را دارند، از مصادیق مادۀ ۱ قانون جرایم رایانه‌ای درخصوص دسترسی غیرمجاز بوده و پیگرد قانونی دارد.
  • مسئولیت هر لینک و مطلب و ادعایی مربوط به «نظربازار» که به‌واسطۀ اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر در سایت، بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی و باقی رسانه‌ها منتشر می‌شود، با خود این افراد است و «نظربازار» هیچ مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد.
  • «نظربازار» اطلاعات خود را به سه روش زیر به‌دست می‌آورد: الف. بررسی داده‌هایی که از طریق پاسخ‌های کاربران «نظربازار» در نرم‌افزار به‌دست می‌آید. ب. جمع‌آوری مستقیم اطلاعات، مانند سن، محل زندگی، تحصیلات و... . ج. اطلاعاتی که «نظربازار» دربارۀ نوع و سیستم‌عامل تلفن‌همراه یا نظیر آن، با تأیید اجازه‌ای که از پاسخ‌گویان در هنگام ورود به نرم‌افزار می‌گیرد، به‌دست می‌آورد.
  • «نظربازار» این حق را دارد که سرویس خود را در هر زمان و تحت هر شرایطی غیرفعال کند و سرویس‌دهی نداشته باشد.
 

قوانین اختصاصی

  • قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران، حاکم بر تفسیر و اجرای این توافق‌نامه میان سفارش‌دهنده و «نظربازار» خواهد بود.
  • اطلاعات سفارش‌دهندۀ تحقیقات بازار همواره نزد «نظربازار» محرمانه خواهد ماند و جز به خواست وی یا به درخواست مراجع قضایی و براساس قانون در اختیار کسی قرار نخواهد گرفت.
  • تمامی پاسخ‌های گردآوری‌شده در رابطه با تحقیقات بازار، نزد «نظربازار» و سفارش‌دهندۀ پروژۀ تحقیقات بازار محرمانه خواهد ماند و مسئولیت انتشار آن به عهدۀ خود سفارش‌دهنده خواهد بود.
  • با توجه به اینکه پرسش‌نامه‌ها از سوی سفارش‌دهندگان و در بعضی موارد خود «نظربازار» طراحی و ارسال می‌شود، «نظربازار» تعهدی در کاربردی‌بودن آن برای سفارش‌دهنده ندارد.
  • پرسش‌نامه‌هایی که با قوانین جاری در جمهوری اسلامی ایران و عرف جامعه مغایرت داشته باشد یا در جهت نقض حریم خصوصی کاربران باشد، پذیرفته نمی‌شود.
  • طرح پرسش‌نامه‌هایی با هدف افزایش کیفی کالا مانعی ندارد؛ اما این حق برای «نظربازار» محفوظ است که از پذیرفتن پرسش‌نامه‌هایی با مضامین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی یا ناقض حریم خصوصی کاربران خودداری کند.
  • سفارش‌دهندگان پرسش‌نامه به‌هیچ‌وجه حق تغییر پرسش‌ها را پس از شروع پروژۀ تحقیقات بازار و تا زمان اتمام آن نخواهند داشت.
  • تیم پژوهش «نظربازار» اختیار هرگونه دخل و تصرف (پیشنهاد تغییر در متن پرسش یا گزینه‌های پاسخ، جایگزین‌کردن کلمات یا جملات مناسب و...) در پرسش‌نامه‌هایی که برای «نظربازار» طراحی یا ارسال می‌شود، دارد. البته مشروط بر اینکه هماهنگی قبلی با سفارش‌دهندۀ مدنظر انجام گرفته باشد.
  • زبان پرسش‌نامه‌های ارسالی از سوی سفارش‌دهندگان تحقیقات بازار باید زبان فارسی باشد.
  • هر نوع پرسشی که شخص حقیقی یا حقوقی ثالثی را مدنظر داشته باشد، پذیرفته نمی‌شود.
  • هر نوع پرسشی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم قصد توهین، تحقیر یا تمسخر قوم یا مذهبی را داشته باشد، پذیرفته نمی‌شود.