«نبض» بستر آنلاین خرید و فروش گزارش‌های آمادۀ تحقیقات بازار است که نظربازار آن را راه‌اندازی کرده است. گزارش‌های «نبض» را شرکت‌های معتبر تحقیقات بازاری در صنایع و محصولات مختلف تهیه می‌کنند. این گزارش‌های آماده به سازمان‌ها و برندهای بزرگ و کوچک کمک می‌کند تا به‌آسانی و در کمترین زمان ممکن (خیلی سریع) اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت بازار به‌دست آورند و در کسب‌و‌کار یا پژوهش‌هایشان تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند.

این گزارش در ادامۀ گزارش رفتار مصرف‌کنندگان و مشتریان در صنعت فرش است. در گزارش قبلی میزان مصرف و سلیقۀ مشتریان در انتخاب فرش بررسی شد. در این گزارش میزان آگاهی از برند، میزان رضایت مشتریان از این برند‌ها و وفاداریشان به آن‌ها سنجیده شد. با افزایش برندهای فرش‌های ماشینی و نیز برندسازی فرش‌های دستباف، […]

اطلاعات بیشتر ۲۵ دی ۱۳۹۶

ماست به‌عنوان یکی از محصولات لبنی، در ایران بارها موضوع تحقیقات بازار بوده است. نظربازار و آیمارکتور سال گذشته گزارشی کوتاه در‌این‌باره منتشر کردند. از‌آنجاکه محصولات لبنی و به‌خصوص ماست، یکی از مواد غذایی پرصرف است، بازار بسیار بزرگ و بازیگران متعددی دارد. تحقیقات در بازارهای بزرگ مورد نیاز و الزامی است؛ چراکه رقابت بین […]

اطلاعات بیشتر ۲۳ دی ۱۳۹۶

امروزه با بهبود زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل، مثل مسیرهای هوایی و ریل‌های قطار و جاده‌ها، سفررفتن بیش از پیش آسان‌ شده است. حجم مسافرانی که سالانه به شهرها یا کشورهای مختلف سفر می‌کنند، روند رو به رشدی دارد و مطالعه در حوزۀ گردشگری و به‌خصوص حمل‌و‌نقل که قسمت زیادی از هزینۀ مصرفی گردشگران را تشکیل می‌دهد، از […]

اطلاعات بیشتر ۲۰ دی ۱۳۹۶

قهوه از قدیم‌الایام استفاده می‌شده است، هرچند در ایران به اندازۀ مصرف چای متداول نبوده است. امروزه میزان مصرف قهوه، به‌دلیل عرضۀ زیاد آن افزایش یافته است و به‌نوعی، یکی از نوشیدنی‌های رایج گرم است. بیشتر قهوه‌های مصرفی وارداتی هستند؛ ولی به‌طور محلی نیز تولید قهوه در ایران انجام می‌شود. رایج نبودن قهوه در بسیاری […]

اطلاعات بیشتر ۱۸ دی ۱۳۹۶

بعد از افول مصرف چای تولید داخل در ایران از سال ۱۳۷۵، بیشتر خانواده‌های ایرانی به‌ مصرف چای‌های وارداتی روی آوردند. بسیاری از شرکت‌های ایرانی به بسته‌بندی چای خارجی پرداختند و این چای‌ها با نام ایرانی وارد بازار ایران شد. بعد از گذشت نزدیک به هفده سال، به‌قول تیترهای روزنامه‌ای، چای ایرانی دوباره دم کشید […]

اطلاعات بیشتر ۱۶ دی ۱۳۹۶

دمنوش یکی از نوشیدنی‌هایی است که به‌خاطر خواص فراوانی که دارد، همیشه استفاده شده‌ است؛ ولی امروزه به دلایل مختلف این نوشیدنی مصرف روزانه پیدا کرده است. یکی از این دلایل، خواص بسیاری است که گیاهان برای بدن دارند. تبلیغات و آگاهی‌بخشی‌هایی که در این زمینه انجام‌ شده است نیز به افزایش مصرف کمک کرده […]

اطلاعات بیشتر ۱۴ دی ۱۳۹۶

کسب‌و‌کارهای آنلاین و به‌اصطلاحِ رایج، استارتاپ‌ها، ازجمله شرکت‌هایی هستند که به‌طور گسترده درحال رشد بوده و خدمات بسیاری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند. این کسب‌و‌کارها به‌دلیل رشد روزافزون و نیز ماهیت سرعت و مقیاس‌پذیری، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند و هرکدام برای ارتقای میزان کیفیت و تنوع خدمات خود تلاش می‌کنند تا نامی آشناتر […]

اطلاعات بیشتر ۱۲ دی ۱۳۹۶

لوازم برقی خانه ازجمله محصولاتی است که در صنعت لوازم خانگی، فعالان داخلی و خارجی بسیاری دارد. لوازم آشپزخانه را می‌توان کالاهایی جدانشدنی از خانه‌ها دانست؛ چراکه ضرورت آن‌ها برای هر خانوادۀ ایرانی واضح است و درصد بالایی از مردم از این کالاها استفاده می‌کنند. یخچال نیز به‌عنوان یکی از لوازم آشپزخانه از این ضرورت […]

اطلاعات بیشتر ۱ دی ۱۳۹۶

در این تحقیق به بررسی رفتار عمومی مصرف‌کنندگان (گردشگران) درخصوص انتخاب، سلیقه و ترجیح محل اقامتشان در طول سفر پرداخته شده است. در این تحقیق به بررسی عمومی رفتار مصرف پرداخته شده و سبک‌های رفتار سفری شناسایی شده ‌‌است. هریک از این سبک‌های رفتاری ویژگی‌های خاصی دارند که روی انتخاب محل اقامت مسافران تأثیر گذاشته […]

اطلاعات بیشتر ۲۵ آذر ۱۳۹۶

در این تحقیق به بررسی رفتار عمومی مصرف‌کنندگان نوشابه‌های گازدار پرداخته شده است. در بخش اول این تحقیق به بررسی عمومی رفتار مصرف پرداخته شده و سبک‌های رفتار تغذیه‌ای شناسایی شده‌اند. این سبک‌های رفتاری هریک ویژگی‌های خاصی دارند که روی مصرف نوشابه تأثیر گذاشته و در برخی موارد نیز تأثیر خاصی نگذاشته‌اند. بخش‌بندی بازار براساس […]

اطلاعات بیشتر ۱۲ آذر ۱۳۹۶

شناخت روحیۀ مخاطبان یک تجارت کمک می‌کند تاجر با سرعت و امنیت بیشتری به سوددهی برسد و علاوه بر منفعت، از اعتبار بیشتری در میان مردم برخوردار شود. هیجان حاصل از بازی‌های شانسی و مشارکت قرعه‌کشی بر میزان تعامل میان دو طرف فروشنده و خریدار می‌افزاید و هر دو سو را به نوعی لذت و […]

اطلاعات بیشتر ۱۲ آذر ۱۳۹۶

فرش یکی از مهم‌ترین صنایع ایران در چرخۀ اقتصادی است. این اهمیت را می‌توان از صادرات و بازار فرش در خارج از کشور متوجه شد. مهم این است که بسیاری از نگاه‌ها به‌سمت صادرات برگشته و توجه جدی به بازار داخل مغفول مانده است. در این پژوهش تلاش شده است تا با استفاده از ۹۶۳ […]

اطلاعات بیشتر ۱۲ آذر ۱۳۹۶