نقش ابزار موبایلی در تراکنش‌های مالی + اینفوگرافیک

طبق آخرین آمار منتشر‌شده از سوی شاپرک، ماهیانه یک‌میلیارد‌و‌سیصد تراکنش مالی از طریق ابزارهای غیرحضوری مالی مانند کارتخوان، اینترنت و موبایل و… انجام می‌شود. از تعداد کل ابزارهای پذیرندۀ شاپرک، ۸۸درصد تراکنش‌های مالی از...

بررسی سهم بازار تلویزیون در ایران: حکمرانی سامسونگ

اگر بازار لوازم صوتی و تصویر ایران را در طی پانزده سال گذشته بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که برندهای این حوزه تغییرات بسیاری کرده‌اند. به‌طوری‌که براساس همکاری مشترک آیمارکتور و بستر تحقیقات بازار آنلاینِ نظربازار می‌توان گفت سهم...

پادکست ۱۰ صبح: بهش اعتماد کن!

پادکست ۱۰ صبح چیه؟ راستش را بخواهید ما هم زیاد از پادکست‌هایی که در آن درس می‌دهند یا یک نفر متنی ازپیش‌نوشته‌شده را حالا گیریم با لحنی خودمانی‌تر می‌خواند، خوشمان نمی‌آید! به همین خاطر میثم زرگرپور در «پادکست ۱۰ صبح» تلاش کرده...

مزایای سرمایه‌گذاری در نظربازار برای مرحلۀ دوم

«براساس آمار انجمن صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، طی پنج سال اخیر میزان کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر تزریق‌شده در استارتاپ‌های ایرانی، از قیمت یک برج در تهران کمتر بوده است!» قطعاً بسیاری از ما این خبر و اخباری شبیه به این را...

فرمول کوکران و محاسبۀ آنلاین حجم نمونه

یکی از مواردی که در پژوهش‌های عملی بدان نیاز داریم این است که بدانیم حجم نمونۀ آماری ما چقدر است تا بر این اساس بتوانیم از طریق ابزارهایی مانند پرسش‌نامه‌های کاغذی و پرسش‌نامه‌های آنلاین شروع به جمع‌آوری اطلاعات از نمونۀ آماری...

سنجش تبلیغات یا همان Advertising Research چیست؟

تبلیغات ابعاد مختلفی دارد که کارکرد آن را بسیار پیچیده می‌کند. هدف تبلیغات افزایش فروش خدمت یا محصول است. بیشتر مدیران معتقدند که تبلیغات، مستقیماً بر میزان فروش تأثیر می‌گذارد؛ از‌این‌رو، اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی را با افزایش...

حضور بانک‌ها در بازار رسانه و نظر مردم دربارۀ آن‌ها

در یک واکاوی و نظرسنجی دربارۀ بانک‌های کشور که دو مجموعۀ نظربازار (بستر تحقیقات بازار آنلاین) و پایشگر (مرجع رصد و تحلیل فضای مجازی) انجام دادند، بانک‌های کشور براساس میزان شهرت در جامعه و در بین مخاطبان رتبه‌بندی شدند. در ادامه...

اتوماسیون در تحقیقات بازاریابی، یک سفر و نه یک مقصد

تاریخ بلندبالای آشنایی تحقیقات بازار با اتوماسیون‌سازی تحقیقات بازاریابی سابقه‌ای طولانی در استفاده از اتوماسیون‌سازی دارد. اما سابقۀ طولانی در سرزنش خودش برای نداشتن ابتکار و خلاقیت نیز دارد. چیزی که به باور من بیشتر در نوع...

اینفوگرافیک سلیقۀ مصرف‌کنندگان ایرانی در استفاده و خرید فرش

مردم چه نوع فرش ماشینی‌ای را می‌پسندند؟ چه رنگ‌هایی را دوست دارند و تمایل دارند از چه مکان‌هایی فرش بخرند؟ این‌ها نمونه پرسش‌هایی است که به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه کف‌پوش و موکت و فرش ماشینی ایران، از مخاطبان این صنعت...