استارتاپ، استارت‌آپ یا استار تاپ؟!

اولین‌بار در جهان از کلمۀ استارتاپ در شماره‌ای از مجلۀ فوربس در سال ۱۹۶۷ استفاده شد. البته به تصوری که امروز از این کلمه داریم، خیلی نزدیک نیست. امروزه تیم‌ها و افرادی درزمینۀ تکنولوژی کار می‌کنند تا محصول یا خدمتی جدید خلق کنند...

تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی چه تفاوتی باهم دارند؟

تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی دو مفهوم بسیار مشابه هستند. شباهت این دو باعث سردرگمی کسانی می‌شود که دربارۀ بازاریابی مطالعه می‌کنند. برای تولیدکنندگان و خرده‌فروشی‌ها، تحقیقات بازار به‌معنی دریافت هرچه بیشتر اطلاعات و دانش...

برگزاری کارگاه «ورود به بازار» در «رویداد بوت‌کمپ»

دربارۀ رویداد رویداد «بوت‌کمپ» شتاب‌دهندۀ نوین‌تک، رویدادی تجربی است که در چهار روز به‌صورت Boot Camping برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در بوت‌کمپِ نوین‌تک روی مشاوره‌‌دادن و انجام عملی مباحث است. هدف از برگزاری این رویداد کمک به...

اینفوگرافیک استفادۀ کاربران ایرانی از فیسبوک

فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکۀ اجتماعی و شبکۀ مدیا با بیش از دو میلیارد مشترک در سرتاسر دنیاست. اما وضعیت این شبکۀ اجتماعی در ایران چگونه است؟ نگاهی کوچک بر اندازۀ فیس‌بوک تعداد ۲میلیارد مشترک فعال ماهانه، فیس‌بوک را به بزرگ‌ترین برنامۀ...

اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات موبایلی

تکنیک‌های سنجش و اندازه‌گیری اخیر نشان می‌دهد که تبلیغاتی که از طریق تلفن‌های هوشمند همراه ارائه می‌شود، از پتانسیل فوق‌العاده فراوانی در افزایش آگاهی از یک برند در میان سایر رقبای آن برخوردار است. امروزه رابطۀ عاطفی کاربران...

اهمیت تهاتر و داستان همکاری نظربازار و تکراسا

فکر نمی‌کنم این حقیقت که کار گروهی چند شرکت ۱۰۰۰ مرتبه مؤثرتر از کار انفرادی یک شرکت است، چیز عجیبی باشد. واقعیت این است که حتی اگر به موفقیت کسب‌و‌کار خود ایمان کامل داشته باشید، ولی وقتی بخواهید تمام کارها را به‌تنهایی انجام...

برگزاری کارگاه «اندازۀ بازار» در «رویداد بوت‌کمپ»

دربارۀ رویداد رویداد «بوت‌کمپ» شتاب‌دهندۀ نوین‌تک، رویدادی تجربی است که در چهار روز به‌صورت Boot Camping برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در بوت‌کمپِ نوین‌تک روی مشاوره‌‌دادن و انجام عملی مباحث است. هدف از برگزاری این رویداد کمک به...

چگونه نظربازار خبرنامۀ مفید و کاربردی طراحی کرد؟

این روزها به‌دلیل اهمیت سئو و بلاگ‌نویسی، بازاریابی محتوا بسیار محبوب شده است. به‌طوری‌که می‌تواند به دیگر قسمت‌های بازاریابی دیجیتال مانند خبرنامه‌های ایمیلی اشاره کرد. تنها چیزی که برای داشتن خبرنامه‌ای خوب نیاز دارید، پیامی...