چگونه به خارجی‌ها بفروشید؟!

رشدینو یک دورهمی برای کسب‌وکارهای تازه نفس هست و به شما کمک می‌کند تا از تجربه‌ی کسانی که قبلا این مسیر را پیموده‌اند، به نفع رشد کسب‌وکارتون استفاده کنید. در این قسمت مسیر رشد استارتاپی رو می‌بینید با عنوان...

چرا «تحقیقات بازار موبایلی»؟

چهار دلیل کلیدی نشان می‌دهد که گرایش به تحقیقات بازار موبایل افزایش یافته است: همه‌گیرشدن روزافزون استفاده از لوازم موبایل‌گونه. به‌همراه‌داشتن هموارۀ موبایل توسط افراد که کار تحقیق در لحظه را ساده‌تر می‌کند. رشد ابزارهای...

لطفاً در دوره‌ی پیش‌شتابدهی ازدواج نکنید!

دقیق یادم نیست؛ اما فکر می‌کنم قبلاً چهار یا پنج نوبت در برنامه‌های رشدینو شرکت کرده بودم. برای من که خیلی سریع در گذار از کارآفرینی سنتی، با مفاهیم جدیدی مثل توسعه‌ی مشتری، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا، کپی‌رایتینگ...

کاوه یزدی‌فرد مدیرعملیاتی آواتک: تحقیقات بازار کمک می‌کند تا مدیرانی دقیق‌تر داشته باشیم.

تحقیقات بازار یا Market Research اصطلاحی است که به روند جمع‌آوری اطلاعات درباره‌ی مخاطبان هدف و بازار هدف اشاره می‌کند. نقش اصلی تحقیقات بازار این است که از طریق نشان‌دادن نمایشی عمیق از مشتریان یا مصرف‌کنندگان، به شرکت‌ها یا...

«۱۹روز خاطره‌انگیز» دست‌نوشته‌های سیناشفیع‌زاده از دوران پیش‌شتابدهی و شتابدهی در آواتک

قبلاً نکته‌ها و چیزهای جالبی رو که در روزهای پیش‌شتابدهی آواتک و دوران شتابدهی آواتک می‌دیدم، در صفحۀ شخصی خودم در گوگل پلاس، با هشتگ‌ #نظرنامه منتشر می‌کردم. پیش خودم فکر می‌کردم که شاید این نکته‌ها برای بقیۀ دوستانمم جالب باشه...

اولین جلسه گروه تحقیقات بازار دیجیتال

اولین جلسۀ رسمی گروه تحقیقات بازاریابی دیجیتال با حضور تیم‌های «نظربازار و بپرسیم و پرس‌لاین» در تاریخ ۴خرداد۱۳۹۶، در فضای دوستانۀ کافه آنتراک برگزار شد. این جلسه با هدف آشنایی بیشتر و صحبت دربارۀ شناسایی قوت‌ها و ضعف‌ها و نیز...

اهمیت تحقیقات بازار از نگاه ابراهیم اسکندری‌پور

با افزایش رقابت در تمامی حوزه‌های تجارت و واردات و صادرات، صاحبان کسب‌و‌کار و مشاغل به کسب اطلاعات درباره‌ی بازار مشتریان و حوزه‌ی رقابت در حیطه‌ی فعالیت خود روی آوردند تا درصد استقبال عمومی از محصولات یا خدمات خود را محک بزنند...

گزارشی از صنعت نشر و کتاب‌خوانی کشور

عادت به مطالعه و کتاب‌خوانی در بین افراد جامعه، یکی از معیارهای توسعه‌ی فرهنگی است. این مطالعه با هدف شناخت سلیقه‌ی مطالعاتی مخاطبان ایرانی و در بازه زمانی فروردین ۱۳۹۶ تهیه شده است. جامعه‌ی آماری این پژوهش برابر با ۵۲۷۶ نفر و با...

راهکارهای طراحی پرسشنامه آنلاین، بدون خطا و سوگیری

میزان پاسخ‌دهی بیشتر همواره از دغدغه‌های افرادی است که تحقیق یا مطالعه‌ای انجام می‌دهند. علاوه بر کمیت پاسخ‌ها، کیفیت آن نیز عاملی تعیین‌کننده در تحلیل نهایی و تصمیم‌گیری است. خطا (Error) و سوگیری (Bias) می‌تواند کمیت و کیفیت...